sobota, 26 lutego 2011

Maszyna krawiecka

Podstawowym narzędziem pracy każdej osoby szyjącej niewątpliwie jest Maszyna do szycia, zwana krawiecką. Odpowiednie rozeznanie przed zakupem jest szalenie ważne, bowiem urządzenie to będzie nam służyć długie lata. Ja swoją mam już osiem lat.
"Tej jedynej" poszukiwałam cztery lata. W wyborze pomogła mi oferta firmy Husqvarna zaprezentowana w szkole. Za jakością urządzenia szła renoma marki. Tak więc kupiłam Husqvarnę Viking Huskystar 224.



Na co zwróciłam uwagę ?
1. Ilość oferowanych ściegów.
Nie należy sugerować się dużą ilością ściegów, gdyż nie zdołacie wykorzystać wszystkich, bo do czego? Ważne by było parę haftujących, kilka do tkanin elastycznych i oczywiście te standardowe jak "zygzak" i "stębnówka". Husqvarna Haskystar 224 ma dodatkowo opcję automatycznego wykonywania dziurek. nie zdajecie sobie sprawy jak to ułatwia życie :)
Maszyna oferuje 24 ściegi. Pięć ściegów haftujących, osiem ściegów podstawowych oraz dziesięć ściegów do tkanin elastycznych oraz automatyczne wykonywanie dziurek. Wykorzystuję regularnie z tego 1/5 wszystkich ściegów.

2. Nawlekanie nitki.
Wiele maszyn obecnych na rynku ma niesamowicie proste nawlekanie nitki. Służy do tego zespół prowadników z haczykami, w które "łapie" się nitka. Banalne.

3. Nawlekacz igły.
Nie muszę szkodzić oczom przy nawlekaniu igły. Zespół haczyków łapiących nitkę robi to za mnie. Moja jedyna praca przy nawlekaniu polega na trafieniu haczykiem w otwór igły. Co jest banalnie proste, gdy igła jest prawidłowo umieszczona.

4. Szycie wstecz.
Aby zakończyć ścieg ( w taki sposób by nitki się nie pruły) należy nacisnąć przycisk szycia w tył.

5. Nóż do obcinania nitki.
bardzo fajny dodatek. Nie trzeba trzymać w pobliżu nożyc, by po zakończeniu szycia ucinać nitki.

6. Regulacja prędkości szycia.
Prezentowana maszyna ma trzystopniową regulację szycia. Pomocne przy szyciu małych elementów. Po przełączeniu nie ma obawy, że w którymś momencie dociskając pedał mocniej zwiększymy prędkość szycia.

7. Regulacja szerokości i długości ściegu.
Częściej używam regulacji szerokości ściegu, dlatego cieszy mnie fakt iż mogę to robić w tak prosty sposób, a mianowicie poprzez przesuwanie "suwaka". Natomiast rzadziej korzystam z regulacji długości ściegu, a w tym wypadku ustawień dokonuję za pomocą pokrętła.

8. Ilość oferowanych stopek.
Z akcesorii otrzymałam: szpulki, igly, stopka do automatycznego obszywania dziurek, stopka overlokowa, stopki do zamków i zamków krytych, do sciegu krytego, przezroczysta.

9. Cichy tryb pracy.
Na początku wiele maszyn pracuje cichutko. Wiele trybików nie jest wypracowanych. Po tych ośmiu latach głośność jej pracy nie uległa zmianie.

Wszystkie informacje techniczne warto poszukać u źródła, czyli na stronach Firmowych. Potem weryfikacja cenowa (służą do tego portale wyłapujące najkorzystniejsze oferty) i zakup :)

2 komentarze:

  1. WOW!!! jestem pod wrażeniem jak to wszystko opisałaś

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam taką maszynę 15 lat. Jest rewelacyjna,super wszystko działa.Jest warta każdych pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń